fbpx
Menu
Fraport Greece

Fraport Greece: Αύξηση της επιβατικής κίνησης – Νέες ρομποτικές υπηρεσίες

Με αυξημένη επιβατική κίνηση αναμένεται να κλείσει το 2024 για το αεροδρόμιο «Μακεδονία», σύμφωνα με δηλώσεις των επικεφαλής της Fraport Greece κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, στο περίπτερο της εταιρείας στην 88η ΔΕΘ.

Κατά τον γενικό διευθυντή ανάπτυξης της «Fraport Greece», Γεώργιο Βήλο, ο αερολιμένας «Μακεδονία» αναμένεται να προσελκύσει φέτος περίπου 7,2- 7,3 εκατ. επιβάτες. Η κίνηση αυτή θα είναι αισθητά αυξημένη σε σχέση με τους 7,03 εκατ. επιβάτες που διακινήθηκαν το 2023 και ιδίως σε σύγκριση με τους 5,7 εκατ. ταξιδιώτες του 2016, όταν το αεροδρόμιο «πέρασε» στη διαχείριση της Fraport. Επιπλέον, στο πρόγραμμα του αεροδρομίου «Μακεδονία» έχουν προστεθεί φέτος επιπλέον 10 δρομολόγια και τρεις χώρες (Φινλανδία, Μολδαβία, Βοσνία-Ερζεγοβίνη), ενώ έξι ακόμα αεροπορικές εταιρείες (LOT, Flyme, SkyAlps, Evelop, Luxwing, Flylili) άρχισαν να χρησιμοποιούν τον αερολιμένα.

Συνολικά οι 14 αερολιμένες που διαχειρίζεται η εταιρεία, μέσω των οποίων διακινήθηκαν τα τελευταία επτά χρόνια 205 εκατ. επιβάτες, εκτιμάται ότι θα εξυπηρετήσουν φέτος περίπου 36 εκατ. ταξιδιώτες (έναντι 34 εκατ. πέρυσι). Κι αυτό παρότι «χάθηκαν» περίπου 1 εκατ. επιβάτες από τη Ρωσία, την Ουκρανία και το Ισραήλ, λόγω των ένοπλων συγκρούσεων. Συνολικά, από τα 14 αεροδρόμια της Fraport Greece, μείωση στην επιβατική κίνηση παρουσίασαν πέρυσι, σε σχέση με το 2022, μόνο δύο: αυτά της Καβάλας (-5%, καθώς πέρυσι αποσύρθηκαν δύο αεροπορικές εταιρείες, ενώ υπάρχουν και πολλές οδικές αφίξεις στην περιοχή) και της Μυκόνου (-1,5%).

Κατά τον κ. Βήλο, η Θεσσαλονίκη έχει ισχυρές προοπτικές ανάπτυξης ως τουριστικός προορισμός και ιδίως ως πόλης έλξης για city-breaks (σύντομες αστικές αποδράσεις), τις οποίες η Fraport επιδιώκει να αξιοποιήσει και μέσω της συμμετοχής της στη σύμπραξη τουρισμού της Κεντρικής Μακεδονίας, από κοινού με δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς. Στο πλαίσιο αυτό, μέχρι το τέλος του 2024 αναμένεται να πραγματοποιηθούν τρία ταξίδια εξοικείωσης ξένων δημοσιογράφων (από Γαλλία, Γερμανία και Ιταλία) με τα θέλγητρα της Θεσσαλονίκης, πέραν αυτού που ήδη έγινε φέτος για τους Βρετανούς. «Η Θεσσαλονίκη έχει πλέον αλλάξει σελίδα, καθώς υπάρχει προσπάθεια σύμπνοιας των φορέων της πόλης», ως προς τη διεθνή προβολή της, συμπλήρωσε ο κ. Βήλος.

Παράλληλα, ένα εξυπηρετικό και …παρατηρητικό ρομπότ θα υποδέχεται τους ταξιδιώτες στο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης ήδη από τον φετινό Οκτώβριο, όπως γνωστοποίησε ο διευθυντής Τεχνολογίας της Fraport Greece, Γιάννης Θεόφιλος. Το ρομπότ, που αναπτύχθηκε σε συνεργασία με το Εθνικό Κέντρο Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ) και προσωρινά ονομάζεται «Ozzie Generation 1», θα έχει διπλό στόχο: αφενός θα εξυπηρετεί τους επιβάτες και αφετέρου θα συλλέγει στοιχεία για την καλή λειτουργία του αεροδρομίου, καταγράφοντας π.χ. την ποιότητα του αέρα, τυχόν παρατημένες βαλίτσες, καμένες λάμπες, οθόνες που δεν λειτουργούν ή ακόμα και σπασμένα πλακάκια. Στόχος είναι τα ρομπότ στο «Μακεδονία» να αυξηθούν σε τρία, με το δεύτερο να αναλαμβάνει δράση στις αρχές του 2025 και το τρίτο το 2026. Παράλληλα, στο αεροδρόμιο προγραμματίζεται να αξιοποιηθούν και άλλες τεχνολογίες αιχμής –από drones που επιτηρούν τις περιμετρικές περιφράξεις και καταγράφουν τυχόν αντικείμενα πάνω στον διάδρομο προσαπογειώσεων, μέχρι ρομποτικά συστήματα διαχείρισης αποσκευών (ΜΑΝiBOT), σημεία παράδοσης αποσκευών self-service και εφαρμογές βιομετρικής αναγνώρισης, ώστε οι επιβάτες να μη χρειάζεται να δείχνουν την ταυτότητα ή το διαβατήριό τους σε κάθε σημείο ελέγχου (για λόγους προστασίας προσωπικών δεδομένων, τα στοιχεία θα διαγράφονται αμέσως μόλις ο/η επιβάτης περάσει την πύλη επιβίβασης στην πτήση του).

Σε ό,τι αφορά την απευθείας αεροπορική σύνδεση με τις ΗΠΑ (σ.σ. η οποία είναι τεχνικά εφικτή, χάρη στον διάδρομο προσαπογειώσεων 10/28, που άρχισε να κατασκευάζεται το 2005 και τέθηκε σε λειτουργία το 2020), ο κ. Βήλος είπε χαρακτηριστικά: «η Αμερική αργεί». Η Fraport, διευκρίνισε, «μιλάει με μεγάλες αμερικανικές αεροπορικές εταιρείες, αλλά προς το παρόν …«δεν τους βγαίνουν τα νούμερα». Στα επιχειρησιακά σχέδια των αερομεταφορέων των ΗΠΑ, οι εκτιμήσεις σχετικά με το πόσο γεμάτα θα είναι τα αεροπλάνα, δεν επιτρέπουν στην παρούσα φάση τις απευθείας πτήσεις προς και από Θεσσαλονίκη.

Πηγή

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό. View more
Accept
Decline