αεροπορικές

Πώς υπολογίζουν οι αεροπορικές το κόστος για το περιβάλλον που χρεώνουν στα εισιτήρια

 

Οι επιβάτες αεροπλάνων έχουν πλέον τη δυνατότητα να αντισταθμίσουν τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις της πτήσης τους πληρώνοντας ένα επιπλέον τέλος αεροπορικού εισιτηρίου για αντισταθμίσεις άνθρακα.

Δεδομένου του αυξανόμενου κόστους των αεροπορικών ταξιδιών, η αύξηση της τιμής ενός αεροπορικού εισιτηρίου μπορεί να μην είναι ιδιαίτερα ελκυστική, αλλά πρόσφατα στοιχεία δημοσκοπήσεων από το Morning Consult στο αμερικανικό καταναλωτικό κοινό, έδειξαν ότι οι επιβάτες είναι τείνουν να θεωρήσουν ότι αυτή είναι μια τιμή που αξίζει να πληρώσουν.

Πολλές αεροπορικές εταιρείες προσφέρουν πλέον τέτοια προγράμματα. Οι αμερικάνικες αερογραμμές έχουν δρομολογήσει ένα σχέδιο αντιστάθμισης άνθρακα σε συνεργασία με τη μη κερδοσκοπική Cool Effect, μέσω του οποίου παρέχονται στους πελάτες επιλογές για την αντιστάθμιση των εκπομπών άνθρακα που σχετίζονται με τις πτήσεις τους. Η Delta Air Lines έχει ένα παρόμοιο πρόγραμμα ως μέρος της πρωτοβουλίας για καθαρές μηδενικές εκπομπές.

Αλλά και εκτός ΗΠΑ, η Etihad Airways λάνσαρε πρόσφατα ένα πρόγραμμα σε συνεργασία με την CarbonClick το οποίο επιτρέπει στους ταξιδιώτες να αντισταθμίσουν τις εκπομπές των πτήσεων από ένα καλάθι επιλέξιμων έργων αντιστάθμισης που χαρακτηρίζονται από γεωγραφική διαφοροποίηση και προσφέρουν τρόπους υποστήριξης των κοινοτήτων, της δράσης για το κλίμα και της βιοποικιλότητας. Αυτό το πρόγραμμα δίνει επίσης στους επιβάτες τη δυνατότητα να κερδίσουν ανταποδοτικά οφέλη μέσω της συμμετοχής σε αυτό που η αεροπορική εταιρεία αποκαλεί Etihad Guest Conscious Choices.

Γενικά, ο τρόπος που λειτουργούν τέτοια προγράμματα είναι ότι υπολογίζεται ο αντίκτυπος άνθρακα μιας πτήσης και στη συνέχεια καθορίζεται ένα τέλος που μπορεί να «αντισταθμίσει» αυτόν τον αντίκτυπο, ελαχιστοποιώντας ή μηδενίζοντας το αποτύπωμα άνθρακα της πτήσης ενός επιβάτη. Η βασική ιδέα είναι ο υπολογισμός των εκπομπών ισοδύναμων CO2 από την πτήση διαιρεμένη με τον αριθμό των μιλίων που διανύθηκαν και τον αριθμό των επιβατών.

Σε παγκόσμιο επίπεδο, η αεροπορική βιομηχανία εκτιμάται ότι είναι υπεύθυνη για περίπου το 2,1% των εκπομπών CO2. Στον τομέα των μεταφορών, οι αερομεταφορές δημιουργούν περίπου το 12% των εκπομπών CO2, ενώ οι οδικές μεταφορές αποδίδονται στο 74%. Αυτοί οι αριθμοί αναμένεται να αυξηθούν τις επόμενες δεκαετίες καθώς αυξάνονται τα αεροπορικά ταξίδια.

Οι περισσότερες μεγάλες αεροπορικές εταιρείες εφαρμόζουν και άλλες πρωτοβουλίες βιωσιμότητας εκτός από τις αντισταθμίσεις άνθρακα. Πολλές έχουν δεσμευτεί για ουδετερότητα άνθρακα έως το 2050 και εξερευνούν επιλογές όπως είναι τα βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα και πιο αποδοτικά αεροσκάφη ως προτεραιότητες για το κλίμα.

Παραμένει ο κίνδυνος του greenwashing
Ωστόσο, και στην περίπτωση των αερομεταφορών, παραμένει ο σκεπτικισμός σχετικά με το πόσο καλά λειτουργεί η λογιστική του άνθρακα στην πράξη και οι ισχυρισμοί «greenwashing» έχουν καταστήσει το πρόγραμμα αντιστάθμισης άνθρακα ύποπτο σε ορισμένες περιπτώσεις. Ένα πρόσφατο άρθρο της Washington Post σχετικά με τους ισχυρισμούς εκπομπών άνθρακα στις αερομεταφορές αποδοκίμασε τη Delta για τη χρήση αντισταθμίσεων άνθρακα και αυτό οδήγησε τη Delta να μιλήσει με διαφορετικό τρόπο για το μέλλον των αντισταθμίσεων. Η διευθύντρια βιωσιμότητας της New Delta, Παμ Φλέτσερ, δήλωσε στην Post ότι αντιτίθεται στην αγορά τέτοιων πιστώσεων. «Ήταν το καλύτερο εργαλείο εκείνη την εποχή», είπε. «Λοιπόν, συγχαρητήρια που πήραμε κάποια ώθηση στην κλιματική αλλαγή. Τώρα επικεντρωνόμαστε στην απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές στην εταιρεία και τη βιομηχανία μας», σημείωσε.

 

Πηγή

Περισσότερα Ταξιδιωτικά Νέα