Ο Όμιλος KLM παρουσιάζει σχέδιο που εξασφαλίζει μεγαλύτερη μείωση του θορύβου τη νύχτα
Έμφαση σε καθαρότερες, πιο αθόρυβες, πιο αποδοτικές πτήσεις
Ο Όμιλος KLM υπέβαλε σχέδιο στο ολλανδικό Υπουργείο Υποδομών και Διαχείρισης Υδάτων ως απάντηση στην πρόταση της κυβέρνησης για μείωση των επιπτώσεων του θορύβου κατά 20% κατά τη διάρκεια της ημέρας και κατά 15% τη νύχτα. Ο Όμιλος KLM ενστερνίζεται την περαιτέρω μείωση του θορύβου. Το σχέδιο που υποβλήθηκε από τον Όμιλο KLM διασφαλίζει ότι ο στόχος για τη μείωση θορύβου τη νύχτα θα επιτευχθεί ήδη από το 2024. Σε βάθος τριών ετών αυτά τα μέτρα θα συνεχίσουν να μειώνουν το θόρυβο για τους κατοίκους της περιοχής, κάτι το οποίο θα συνεχίσει και τα επόμενα χρόνια.
Η Ολλανδία αντιμετωπίζει μεγάλες προκλήσεις που αφορούν τις επόμενες δεκαετίες, οι οποίες θα απαιτήσουν από όλους να βοηθήσουν να γίνει η χώρα πιο πράσινη και πιο καθαρή. Ταυτόχρονα, χρειάζεται να εξασφαλιστούν πιο ήσυχες συνθήκες για τους κατοίκους που ζουν κοντά σε αεροδρόμια. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο το ολλανδικό υπουργείο έχει θέσει νέα όρια θορύβου.
Το σχέδιο του υπουργού επικεντρώνεται στη δραστική μείωση του αριθμού των πτήσεων για την επίτευξη αυτών των στόχων όσο το δυνατόν γρηγορότερα. Αυτή η πρόταση έχει παράλληλα πολλά μειονεκτήματα. Με τη σημερινή του μορφή, το σχέδιο του υπουργού δεν περιστρέφεται γύρω από την ανανέωση και τη βελτίωση. Δεν γίνεται διάκριση μεταξύ νεότερων και παλαιότερων αεροσκαφών, τα οποία είναι λιγότερο καθαρά και λιγότερο αθόρυβα. Το σχέδιο επίσης δεν λαμβάνει υπόψη ότι οι δραστικές περικοπές στις πτήσεις θα έχουν αντίκτυπο στα εθνικά περιουσιακά στοιχεία.
Ως εκ τούτου, ο Όμιλος KLM προτείνει μια πιο έξυπνη προσέγγιση με τρεις άξονες
Πρώτος άξονας: Επένδυση σε νέα αεροσκάφη. Τα σημερινά κέρδη θα επενδυθούν στα πιο καθαρά, πιο αθόρυβα και αποτελεσματικά αεροσκάφη του αύριο. Ο Όμιλος KLM θα επενδύσει 6 έως 7 δισεκατομμύρια ευρώ για αυτό τον σκοπό τα επόμενα χρόνια. Τα νέα αεροσκάφη είναι κατά μέσο όρο 50% πιο αθόρυβα από τα αεροσκάφη που αντικαθιστούν, γεγονός που συνιστά σημαντική μείωση των επιπτώσεων του θορύβου, όπως υποστηρίζεται από στοιχεία που συγκεντρώθηκαν τα τελευταία χρόνια.
Δεύτερος άξονας: Ο Όμιλος KLM έχει πραγματοποιήσει εκτεταμένη έρευνα για την υιοθέτηση εξυπνότερων διαδικασιών που θα διασφαλίζουν πιο αθόρυβες λειτουργίες. Αυτό θα μειώσει επίσης σημαντικά την επίδραση του θορύβου. Τα παραδείγματα περιλαμβάνουν εναλλακτικές διαδικασίες προσέγγισης των πτήσεων, διασφαλίζοντας ότι τα αεροσκάφη πετούν λιγότερο χρόνο σε χαμηλά ύψη. Αυτό συνεπάγεται διαφορετικές διαδικασίες απογείωσης και προσέγγισης, γεγονός που καθιστά την εφαρμογή δύσκολη για τις αεροπορικές εταιρείες καθώς και τον Έλεγχο Εναέριας Κυκλοφορίας στην Ολλανδία (LVNL). Ωστόσο, εάν όλοι οι άλλοι πάροχοι συνταχθούν με τον Όμιλο KLM στην επιδίωξη μιας τέτοιας αλλαγής, θα μπορέσουν να επιτευχθούν οι στόχοι μείωσης θορύβου σε συνεργασία με το Schiphol, την LVNL και την κυβέρνηση. Εάν αυτές οι συμφωνίες παρακολουθούνται από την Επιθεώρηση Ανθρώπινου Περιβάλλοντος και Μεταφορών (ILT), θα μπορέσει να διασφαλιστεί ότι όλες οι αεροπορικές εταιρείες τις τηρούν.
Τρίτος άξονας: Θα προσαρμοστούν τα προγράμματα πτήσεων έτσι ώστε να χρησιμοποιηθούν τα αεροσκάφη με τον χαμηλότερο θόρυβο τη νύχτα. Προτείνεται επίσης να επιβάλλονται υψηλότερα τέλη αεροδρομίου για πιο θορυβώδη αεροσκάφη από ό,τι για τα αθόρυβα αεροσκάφη στο Schiphol. Αυτό θα διασφαλίσει ότι υπάρχει κίνητρο για όλες τις αεροπορικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην περιοχή να μειώσουν τις επιπτώσεις του θορύβου αξιοποιώντας τον πιο αθόρυβο στόλο τους.
Οι στόχοι για τις νυκτερινές ώρες είναι δυνατόν να επιτευχθούν από το 2024 και, σε τρία χρόνια, θα μπορέσει να επιτευχθεί και ο στόχος για όλη την ημέρα. Στα επόμενα χρόνια, το σχέδιο θα οδηγήσει σε μεγαλύτερη μείωση του θορύβου σε σχέση με το σχέδιο που πρότεινε ο υπουργός. Σε τρία έτη, το αποτέλεσμα θα είναι ήδη καλύτερο για τους κατοίκους της περιοχής. Πρόκειται για μια επιλογή ανάμεσα στην κατάργηση πτήσεων ως βραχυπρόθεσμη λύση ή της στόχευσης για μια έξυπνη βελτίωση.
Εφόσον όλες οι πλευρές είναι έτοιμες να συνεισφέρουν σε αυτήν την πρόκληση, τότε το σχέδιο της KLM θα διασφαλίσει ότι 18% λιγότεροι άνθρωποι θα βιώνουν σοβαρό νυχτερινό θόρυβο μέχρι το 2024. Μέχρι το 2026, το οξυδερκές αυτό σχέδιο θα διασφαλίσει ότι 20% λιγότερα άτομα θα αντιμετωπίζουν όχληση από θόρυβο κατά τη διάρκεια της ημέρας. Η μείωση αυτή θα συνεχιστεί και τα επόμενα χρόνια.
Σκοπός είναι να μειωθούν οι επιπτώσεις στις περιοχές γύρω από τα αεροδρόμια. Στοχεύοντας αποκλειστικά σε λιγότερες πτήσεις εντός μιας αυστηρής προθεσμίας το 2024, δεν είναι ο μόνος τρόπος αντιμετώπισης. Υπάρχουν άλλοι τρόποι επίλυσης αυτού του προβλήματος. Η προσέγγιση της εταιρείας διασφαλίζει ότι ο αντίκτυπος του θορύβου θα συνεχίσει να μειώνεται.
Αποδεχόμενη πλήρως αυτή την ευθύνη, η KLM θεωρεί ότι όλες οι πλευρές θα πρέπει να συνεργαστούν εποικοδομητικά ώστε να επιλεγεί η πιο αποτελεσματική προσέγγιση που αποδεδειγμένα θα οδηγήσει σε μια λύση πιο καθαρή, πιο αποδοτική σε θέματα κατανάλωσης καυσίμων, και πιο αθόρυβη.
Στο πλαίσιο αυτό, ο Όμιλος KLM, μαζί με άλλα μέλη του κλάδου (easyJet, TUI, Corendon, BARIN), υπέδειξε πιθανά πακέτα μέτρων που συμμορφώνονται με τις αρχές της ισορροπημένης προσέγγισης. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα την δημιουργία ενός πακέτου μέτρων που ανταποκρίνεται στους επίσημους στόχους μείωσης θορύβου και είναι πιο ισορροπημένη, λογική και λιγότερο δαπανηρή για την κοινωνία όσον αφορά την ευημερία και την ευμάρεια.