fbpx
Menu

ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΕΙΣ / ΑΚΥΡΩΣΕΙΣ ΠΤΗΣΕΩΝ

Αν καθυστερήσεις και ακυρώσεις συμβούν σε αεροπορικές πτήσεις, αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να τις αποδεχθείς χωρίς αντίδραση. Μπορούμε να σας ενημερώσουμε σχετικά με τα δικαιώματά σας ως επιβάτες αεροπορικών ταξιδιών, όταν το ταξίδι σας δεν εξελίσσεται όπως το είχατε σχεδιάσει.

ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΠΤΗΣΗΣ ΕΝΤΟΣ Ε.Ε

Αυτά είναι τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσετε, όταν βρίσκεστε σε πτήση εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης και η αναχώρηση αναβάλλεται.

1) Φυλάξτε την κάρτα επιβίβασης και οποιοδήποτε άλλο ταξιδιωτικό έγγραφο.

Αν δεν έχετε την κάρτα επιβίβασης, χρησιμοποιήστε οποιοδήποτε άλλο ταξιδιωτικό έγγραφο πτήσης που φέρει τον αριθμό αναφοράς κράτησης. Ο αριθμός αναφοράς δίνεται από την αεροπορική εταιρεία κατά την κράτηση της πτήσης σας και αποτελεί έναν εξαψήφιο κωδικό που μπορεί να περιλαμβάνει τόσο αριθμούς όσο και γράμματα.

2) Ενημερωθείτε για τον ακριβή λόγο της καθυστέρησης της πτήσης.

Όσο πιο συγκεκριμένος είναι ο λόγος, τόσο καλύτερα. Εάν σας ανακοινώσουν ότι η καθυστέρηση οφείλεται σε ‘επιχειρησιακές περιστάσεις’ ή ‘ελλείψεις στην ασφάλεια των πτήσεων’, ζητήστε περαιτέρω λεπτομέρειες. Αυτές οι πληροφορίες θα σας φανούν χρήσιμες, εάν αποφασίσετε αργότερα να κάνετε αίτημα αποζημίωσης.

3) Καταγράψτε την πραγματική ώρα άφιξης στον τελικό προορισμό σας.

Αυτή η ώρα δεν αφορά τη στιγμή που το αεροσκάφος προσγειώνεται, αλλά πότε το αεροσκάφος φτάνει πραγματικά στην πύλη αποβίβασης και η πόρτα ανοίγει. Εάν υπήρξε καθυστέρηση πέραν των τριών ωρών, ενδέχεται να έχετε δικαίωμα σε αποζημίωση.

4) Αιτηθείτε από την αεροπορική εταιρεία να παρέχει γεύματα και αναψυκτικά

Εάν βρίσκεστε υπό την ανάγκη να παραμείνετε στον αερολιμένα για περισσότερο χρόνο από ό,τι είχε προγραμματιστεί λόγω καθυστέρησης της πτήσης, η αεροπορική εταιρεία πρέπει να παρέχει δωρεάν γεύματα και αναψυκτικά. Αυτό είναι ένα μέτρο που σκοπεύει να ανακουφίσει την δυσφορία σας. Αυτή η διάταξη είναι υποχρεωτική και αποσκοπεί στην εξυπηρέτηση των επιβατών σε περιπτώσεις καθυστερημένων πτήσεων, και ορισμένες φορές αποτελεί υποχρέωση.

5) Μην υπογράφετε και μην αποδέχεστε εύκολα προσφορές που ίσως θέλουν να σας απαλλάξουν από τα δικαιώματά σας

Μερικές προσφορές περιλαμβάνουν πιθανές αποζημιώσεις σε μελλοντικά ταξίδια ή άλλα δώρα. Αν και αυτές οι προτάσεις μπορεί να φαίνονται πολλά υπεσχημένες, σε πραγματικό χρόνο ενδέχεται να σας στερήσουν τα δικαιώματά σας για περαιτέρω αποζημίωση.

6) Αν αντιμετωπίζετε καθυστερήσεις που υπερβαίνουν τις 5 ώρες, μπορείτε να επιλέξετε ανάμεσα στη συνέχιση του ταξιδιού σας ή την ακύρωσή του.

Εάν επιλέξετε την ακύρωση του ταξιδιού, μπορείτε να λάβετε επιστροφή του πλήρους κόστους του αεροπορικού εισιτηρίου, χωρίς πρόσθετες χρεώσεις, από τον χώρο αναχώρησής σας.

7) Ζητήστε από την αεροπορική εταιρεία να σας παράσχει διαμονή σε ξενοδοχείο.

Αν βρεθείτε στη θέση να περάσετε τη νύχτα στο αεροδρόμιο, λόγω ακύρωσης ή καθυστέρησης πτήσης και αναμένοντας την επόμενη διαθέσιμη πτήση, η αεροπορική εταιρεία πρέπει να εξασφαλίσει την κάλυψη των λογικών δαπανών σας για διαμονή και μετακίνηση από και προς το αεροδρόμιο.

8) Διατηρήστε αντίγραφα των αποδείξεών σας εάν η καθυστέρηση σας προκαλέσει επιπλέον δαπάνες.

Αν υποχρεωθείτε να προβείτε σε επιπλέον πληρωμές για προκαταβολή κρατήσεων, διαμονή σε ξενοδοχείο, ενοικίαση αυτοκινήτου ή άλλες απρόβλεπτες δαπάνες λόγω καθυστέρησης πτήσης, οι επιβάτες διεθνών πτήσεων, ακόμα και εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ενδέχεται να δικαιούνται αποζημίωση για αυτές τις δαπάνες, εφόσον οφείλονται σε καθυστέρηση πτήσης.

9) Ελέγξτε εάν η καθυστέρηση της πτήσης σας πληροί τις προϋποθέσεις για αποζημίωση.

Θέλετε να μάθετε περισσότερες λεπτομέρειες;

Εξερευνήστε όλα τα στοιχεία για τις καθυστερήσεις πτήσεων στην Ε.Ε. και ενημερωθείτε περισσότερο για τα δικαιώματά σας ως επιβάτες αεροπορικών μεταφορών.

ΑΚΥΡΩΣΗ ΠΤΗΣΗΣ ΕΝΤΟΣ Ε.Ε

Αυτά είναι τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσετε, όταν βρίσκεστε σε πτήση εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης και η αναχώρηση ακυρώνεται απρόοπτα.

1) Διατηρήστε την κάρτα επιβίβασης και οποιοδήποτε άλλο έγγραφο ταξιδιού

Αν χάσετε την κάρτα επιβίβασης, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε άλλο ταξιδιωτικό έγγραφο πτήσης που περιλαμβάνει τον αριθμό αναφοράς κράτησης. Αυτός ο αριθμός παρέχεται από την αεροπορική εταιρεία κατά τη διαδικασία κράτησης της πτήσης σας και αποτελεί έναν εξαψήφιο κωδικό που περιλαμβάνει τόσο αριθμούς όσο και γράμματα.

2) Ενημερωθείτε για τον λόγο ακύρωσης της πτήσης

Ο όσο το δυνατόν πιο συγκεκριμένος λόγος είναι προτιμότερος. Εάν σας ενημερώσουν ότι η ακύρωση συνέβη λόγω ‘επιχειρησιακών περιστάσεων’ ή ‘προβλημάτων στην ασφάλεια της πτήσης’, ζητήστε περαιτέρω εξηγήσεις. Οι λεπτομέρειες αυτές θα αποδειχθούν χρήσιμες εάν αργότερα αποφασίσετε να υποβάλετε αίτηση για αποζημίωση.

3) Ζητήστε μια εναλλακτική πτήση για τη μεταφορά στον προορισμό σας ή την επιστροφή των χρημάτων


Αν δεν θέλετε να συνεχίσετε το ταξίδι, έχετε τη δυνατότητα επιστροφής των χρημάτων σας και μεταφοράς με μια εναλλακτική πτήση προς τον προορισμό σας ή ακόμη και με πτήση επιστροφής στο αρχικό σημείο αναχώρησής σας, εφόσον απαιτείται.

4) Κρατήστε τη χρονική στιγμή άφιξης στον τελικό προορισμό σας

Ο χρόνος άφιξης δεν υπολογίζεται όταν οι τροχοί του αεροσκάφους αγγίζουν το έδαφος, αλλά όταν το αεροσκάφος πραγματικά φθάνει στην πύλη αποβίβασης και η πόρτα ανοίγει. Σε περίπτωση μεταφοράς στον προορισμό σας με εναλλακτική πτήση, η αποζημίωσή σας υπολογίζεται με βάση την συνολική σας καθυστέρηση σε σύγκριση με τον αρχικό προγραμματισμένο χρόνο άφιξης.

5) Ζητήστε από την αεροπορική εταιρεία να καλύψει τα γεύματά σας και να σας προσφέρει αναψυκτικά

Σε περίπτωση που βρεθείτε υποχρεωμένοι να παραμείνετε στον αεροδρόμιο για περισσότερο χρόνο από ό,τι είχε αρχικά προγραμματιστεί, η αεροπορική εταιρεία πρέπει να σας παράσχει γεύματα και αναψυκτικά, με σκοπό να ανακουφίσει την ταλαιπωρία σας.

6) Μην υπογράφετε κανένα έγγραφο και μην αποδέχεστε εύκολα προσφορές που ενδέχεται να παραβιάσουν τα δικαιώματά σας

Σε αυτές τις προσφορές περιλαμβάνονται μελλοντικά ταξιδιωτικά κουπόνια ή άλλα δώρα. Ενδέχεται να φαίνονται δελεαστικές, αλλά, στην πραγματικότητα, η αποδοχή τους ενδέχεται να απειλήσει τα δικαιώματά σας για επιπλέον αποζημίωση.

7) Αιτηθείτε από την αεροπορική εταιρεία να σας προσφέρει κατάλυμα σε ξενοδοχείο

Σε περίπτωση που βρεθείτε παγιδευμένοι στο αεροδρόμιο κατά τη διάρκεια της νύχτας, περιμένοντας μια εναλλακτική πτήση για τη μεταφορά σας στον προορισμό σας, η αεροπορική εταιρεία είναι υποχρεωμένη να καλύψει τυχόν εύλογες δαπάνες που σχετίζονται με τη διαμονή και τη μετακίνησή σας από και προς το αεροδρόμιο, αν κριθεί απαραίτητο.

8) Διατηρήστε τις αποδείξεις σας όταν η ακύρωση της πτήσης προκαλεί επιπλέον δαπάνες

Είτε πρόκειται για δαπάνες προπληρωμένης κράτησης, ξενοδοχείου, ενοικίασης αυτοκινήτου είτε για άλλες απρόβλεπτες δαπάνες, οι επιβάτες διεθνών πτήσεων, ακόμα και εντός της Ε.Ε., μπορεί να αποζημιωθούν για τις επιπλέον δαπάνες που προκλήθηκαν λόγω ακύρωσης ή καθυστέρησης της πτήσης.

9) Ελέγξτε εάν η ακύρωση της πτήσης σας πληροί τις προϋποθέσεις για αποζημίωση

Θέλετε να μάθετε περισσότερα; Εξετάστε όλες τις λεπτομέρειες σχετικά με τις ακυρώσεις πτήσεων στην Ε.Ε. και μάθετε περισσότερα για τα δικαιώματά σας ως επιβάτες αεροπορικών μεταφορών.

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό. View more
Accept
Decline